سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همانا خدا بر عهده شما واجبهایى نهاده ، آن را ضایع مکنید و حدودى برایتان نهاده از آن مگذرید و از چیزهایى تان بازداشته حرمت آن را مشکنید و چیزهایى را براى شما نگفته و آن را از روى فراموشى وانگذارده ، پس خود را در باره آن به رنج میفکنید . [نهج البلاغه]
پنج شنبه 86 مهر 12 , ساعت 1:16 عصر

سلام دوستان
واسه کسایی که میرن کافی نت و میخوان حال کنن.
برای این کار ابتدا وارد Command Prompt می شویم و در آن فرمان IPCONFIG را تایپ می کنیم.
پس از چند لحظه در زیر همین قسمت تمام آی پی هایی که در آن لحظه به
کامپیوتر شما یا به شبکه Lan داخلی متصل هستند نوشته می شود.
برای مثال:
192.168.0.1
192.168.0.2
و غیره...
روش کار:
برای شروع کار ابتدا یکی از آی پی ها را انتخاب می کنیم  و دستور زیر را برای آن
آی پی می نویسیم:
NET SEND IP MESSAGE
که به ترتیب:
NET SEND : دستور اولیه می باشد.
IP : ای پی شخص مورد نظر.
MESSAGE : پیغام مورد نظر می باشد. برای مثال : ..... Elahi  


پنج شنبه 86 مهر 12 , ساعت 1:14 عصر

سلام دوستان
اگر شما به بعضی جاها سر بزنید می بینید که منو Run در کامپیوترشان وجود ندارد.در واقع خود مسؤلان انجا این منو را به روشی که برای شما این منو را ناپدید میکنند و از کار می اندازند.
حالا میخواهم به شما طریقه ایجاد این آیکون را یاد بدهم که اگر خواستید آن را در جاهایی که لازم است در اختیار داشته باشید.
خوب فقط کافیه  Notepad رو باز کرده و این عبارت رو توش تایپ کنید:
()new ActiveXObject("Shell.Application")).FileRun)
به کوچکی و بزرگی حروف حتما توجه کنید!!!توجه داشته باشین که عینا چیزی رو که من نوشتم بنویسید و شاید کپی پیست کارتونو خراب کنه.
خوب حالا این عبارت رو که تو Notepad نوشتید با یک نام اختیاری اما با پسوند JS در یک جا مثلا در دسکتاپ ذخیره کنید. مثلا MyRun.js
!!!! حتما ابتدا آن را در کامپیوتر خود امتحان کرده و بعد که اطمینان پیدا کردید کار را درست انجام داده اید آن را در جایی که Run آن بسته بود امتحان کنید.!!!!


 


پنج شنبه 86 مهر 12 , ساعت 1:11 عصر

سلام دوستان
گاهی اوقات با این که ویندوز را فارسی کرده اید باز هم بعضی از صفحات وب فارسی را که می خواهید ببینید نوشته هایش خرچنگ غورباقه و نامفهوم است
و یک سری شکلک ها و خط های نا مفهوم به جای حروف فارسی میبینید.
(این کار برای کسانی است که ویندوزشان را فارسی کرده اند یعنی در
Regional and Language Options کنترل پنل شان تب های Regional option و
Advanced را فارسی کرده اند((برای ویندوز XP)) پس اول اگر این کار را نکرده اید اول این تب ها را فارسی کنید و بعد این کاری را که می خواهم توضیح دهم انجام دهید)
خوب حالا اگر به این مشکل بر خوردید(در IE) در داخل IE کلیک راست کرده و از
Encoding گزینه Unicode را تیک بزنید تا این مشکل بر طرف شود .
معرفی به دوستان


چهارشنبه 86 مهر 11 , ساعت 4:16 عصر

 

سلام دوستان!!!
برای ممانعت از دستیابی دیگر افراد به Display Settings (همان Properties دسکتاپ)میتوانید از این روش استفاده کنید.
وارد رجیستری ویندوز شوید(از منو Start روی Run کلیک کنید و بعد تایپ کنید Regedit)
حالا به این مسیر بروید:
HEKY_LOCAL_MACHINE\Saftware\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System
روی System یک کلیک کنید تا اطلاعاتش در پنجره سمت راست ظاهر شوند.در نقطه ای خالی در پنجره سمت راست کلیک راست کنید و از NEW گزینه

 DWORD Value را انتخاب کنید. حالا نامش را NoDispCLP بگزارید(به کوچکی و بزرگی حروف توجه کنید).
بعد روی آن دابل کلیک کنید و در قسمت Value data برای دستیابی عدد0 و برای عدم دستیابی عدد 1 را وارد کنید.OK کرده و F5 را بزنید.
برای اعمال تغیرات کامپیتر را Restart کنید.


چهارشنبه 86 مهر 11 , ساعت 4:15 عصر

سلام دوستان!!!
برای جلو گیری از پاک شدن چاپگرها میتوانید از روش زیر استفاده کنید:
وارد رجسیتری شوید(از منو Start روی Run کلیک کنید و تایپ کنید Regedit)
حالا به این مسیر بروید
HEKY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
روی Explorer یک کلیک کنید تا اطلاعاتش در پنجره سمت راست ظاهر شود.در نقطه ای خالی در پنجره سمت راست کلیک راست کنید و از NEW گزینه
DWORD Value را را انتخاب کنید و نامش را NoDeletePrinter بگزارید
(به کوچکی و بزرگی حروف توجه کنید).حالا برای جلو گیری از پاک شدن چاپگر عدد 1 را وارد کنید(توجه:برای غیر فعال کردن این حالت عدد 0 را وارد کنید)
OK کنید و F5 را بزنید.کامپیوتر را Restart کنید.


چهارشنبه 86 مهر 11 , ساعت 4:13 عصر

سلام دوستان!!!
برای جلو گیری از افزودن چاپگری جدید به سیستم میتوانید از این روش استفاده کنید.
وارد رجیستری شوید (از منوStart روی Run کلیک کنید و تایپ کنیدRegedit)
حالا به این مسیر بروید:
HEKY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
روی Explorer یک کلیک کنید تا اطلاعاتش در پنجره سمت راست ظاهر شود.
در نقطه ای خالی در پنجره سمت راست کلیک راست کنید و ازNEW گزینه DWORD Value را انتخاب کنید و نامش را NoAddPrinter بگذارید.روی آن دابل کلیک کنید و در قسمت Value data برای جلوگیری از افزودن چاپگر جدیدعدد 1 را وارد کنید (توجه داشته باشید که برای غیر فعال کردن این حالت باید عدد 0 را وارد کنید).
OK کرده و کامپیوتر را Restart کنید.


چهارشنبه 86 مهر 11 , ساعت 4:11 عصر

 

سلام دوستان!!!
برای غیر فعال کردن Recycle Bin (سطل آشغال)میتوانید از روش زیر استفاده کنید.
وارد رجیستری شوید(از منو Start روی Run کلیک کرده و تایپ کنید Regedit)
حالا به این میسر بروید:
HEKY_LOCAL_MACHINE\Software\microsoft\Windows

CurrentVersion\Explorer\BitBucket\
روی BitBucket یک کلیک کنید تا اطلاعاتش در پنجره سمت راست ظاهر شود . در نقظه ای خالی در پنجره سمت راست کلیک راست کنید و از NEW گزینه
DWORD Value را انتخاب کنید و نامش را NukeOnDelete بگزارید(به کوچکی و بزرگی حروف توجه کنید)حالا رویش دابل کلیک کنید و در قسمت Value data برای فعال بودن عدد 0 و برای غیر فعال بودن عدد 1 را وارد کنید.
Ok کنید و بعد F5 را بزنید و برای اعمال تغیرات کامپیوتر را Restart کنید.


 


چهارشنبه 86 مهر 11 , ساعت 4:7 عصر

 

سلام دوستان!!!

 هنگامی که در ویندوز XP به پوشه ای و یا برنامه ای سر میزنید در منو Start در شاخه My Recent Documents میانبری به آن برنامه ایجاد میشود که گاهی مشکلاتی برای شما به وجود می آورد البته میتوانید با Delete کردن یکی یکی آنها از شر آنها خلاص شد اما راه دیگری وجود دارد که کلا" این شاخه را از Start شما برمیدارد. برای برداشتن این پوشه کارهای زیر را انجام دهید: روی خط ابزار پایین دسکتاپ کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید.در پنجره ظاهر شده تب Start Menu را انتخاب کرده و دکمه Customize را انتخاب کنید.در پنجره ظاهر شده بعدی تب Advanced را انتخاب کنید. در اینجا در قسمت Recent documents تنظیمات مربوط به My Recent Documents وجود دارد. شما میتوانید با زدن دکمه Clear List محتویات این شاخه را پاک کرده و یا با برداشتن تیک List my most recently opened documents کلا" این شاخه را از Start menu خود بردارید.

در آخر تمام پنجره ها را OK کنید.


 


سه شنبه 86 مهر 10 , ساعت 1:58 عصر

من در این تاپیک می خوام تعدادی از ترفندهای حرفه ای فتوشاپ را برای عزیزان بزارم و امیدوارم که مورد توجه قرار بگیره و کمک کنید تا این تاپیک ادامه داشته باشه ...
من سعی کردم که خیلی واضح توضیح بدم و از عکس استفاده نکنم که حجم زیاد بالا بره و خواهشمندم که دوستان صمیمانه نظر خودشون رو اعلام کنند .

جلوه متن رنج دیده
گام یک : سند جدیدی ( RGB یا Grescale را انتخاب کنید) .با فشار دادن کلید D رنگ پیش زمینه را سیاه کنید .با استفاده از ابزار Type متن بسیار بزرگی را تایپ کنید ( در این مثال از فونت compact blod استفاده شده است ) .از این تکنیک می توانید برای قرار دادن یک آرم EPS استفاده کنید .
گام دو : با کلیک کردن روی آیکن NewLayer در پایین Layer ، لایه خالی جدید را ایجاد کنید .حالا با کلیک کردن بر روی آیکن چشم در ستون اول سمت چپ لایه متن /آرم ، این لایه را مخفی کنید . در واقع چیزی تغییر نمی کند و فقط لایه متن از دید مخفی می شود .
گام سه : کلید های Shift –U را آنقدر فشار دهید تا ابزار Line در جعبه ابزار ظاهر شود . در نوار گزینه ها ، بر روی آیکن سوم از از چپ کلیک کنید تا بجای ایجاد یک لایه شکل ، خطوطی با پیکسل ها ترسیم شود . ضخامت خط را روی 2 پیکسل قرار دهید .
گام چهار : یک خط عمودی در سمت ناحیه تصویر از بالا به پایین ترسیم کنید .بر روی نام لایه ( در پالت Layer ) با گرفتن کنترل CTRL کلیک کنید تا باعث آنتخاب آن شوید .کلید V را فشار دهید تا ابزار Move فعال شود سپس کلید های ALT-CTRL را نگه دارید.روی خط کلیک کنید و به راست دراگ کنید تا یک کپی از خط ایجاد شود .به همین روش خطوط دیگری را با فاصله های تصادفی کپی کنید.( همگی آ«ها باید بر روی لایه خالی که ایجاد کرده اید باشند .)
گام پنجم :با فشار دادن CTRL+D از حالت انتخاب خارج شوید .و سپس کلید U را فشار دهید .تا دوباره ابزار LINE فعال شود . در نوار گزینه ها (Option) ضخامت خط را به 4 افزایش دهید .سپس یک سری خطوط دیگر رسم کنید که حداکثر نصف سری اول باشند .( از نصف تا سه چهارم اول). این خطوط را درست کنار خطوط قبلی رسم کنید .
گام شش : بروی نام لایه CTRL را گرفته و کلیک کنید تا تمام خطوط بر روی لایه انتخاب شود .به منوی SELECT بروید . Save Selection را نتخاب کنید و قتی کادر محاوره ای Save Selection ظاهر شد فقط کافی است تا بروی OK کنید تا خطوط انتخاب شده به عنوان یک کانال آلفا در پالت Channels ذخیره شوند .
گام هفتم : با فشار دادن CTRL+D از حالت انتخاب خارج شوید و لایه خطوط را به روی آیکن سطل بازیافت در پایین پالت Layer دراگ کنید تا حذف شود .به سراع پالت Channels بروید و Alpha 1 ( کانال خطوطی که ذخیره کردید ) کلیک کنید .خطوط با رنگ سفید بروی سیاه ظاهر می شوند ، لذا باید CTRL+I را فشار دهید تا خطوط به رنگ سیاه روی پس زمینه سفید برگردند .
گام هشت: به منوی Filter بروید در گزینه Pixelate ، زیر گزینه Mezzotint را انتخاب کنید . وقتی کادر محاوره ظاهر شد .از منوی باز شده Type گزینه Coarse dots را انتخاب کنید .سپس OK کنید .تا خراشهایی به خطوط اضافه شود . سپس برای به حداقل رساندن خراشها ( ما خراش می خواستم نه اینقدر ) به منوی Edit بروید و Fade Mezzotint را انتخاب کنید . وقتی کادر محاوره Fade ظاهر شد Mode را از Normal یه Screen تغییردهید و روی OK کلیک کنید .
گام نه: مجدداً ***** Mezzotint را انتخاب کنید اما این بار از منوی باز شده Type گزینه Medium Stroks را انتخاب کنید و سپس OK کنید تا خراشهای افقی اضافه شوند .باز هم خراشها قدری زیاد است .پس به منوی EDIT رفته و Fade Mezzotint را انتخاب کنید .وقتی کادر محاوره FADE ظاهر شد ، Opacity را 50% پایین بیاورید و OK کنید .
گام ده: به سراغ پالت Layer بروید و روی لایه آرم متنی کلیک کنید تا فعال شود.
گام یازده: به منوی Select بروید و Load Selection را انتخاب کنید . وقتی کادر محاوره ظاهر شد Alpha 1 را از منوی Channels انتخاب کنید و روی OK کلیک کنید . تا خطوط به صورت انتخاب شده بارگذاری شود .
گام دوازده : در پایان برای آنکه خطوط فقط در داخل متن سیاه به رنگ سفید ظاهر شوند ، به منوی Layer بروید در زیر Add Layer Mask گزینه Reveal Selection زا انتخاب کنید .اگر می خواهید موقعیت خطوط را تغییر دهید تا بهتر با متن جود دربیاد در پالت Layer بر روی آیکون لینک بین تصویر کوچک لایه و تصویر کوچک Layer Mask کلیک کنید و سپس با استفاده از ابزار Move محل ماسک را تغییر دهید .
-----------------------------------------------------------
امیدوارم که لذت برده باشید


سه شنبه 86 مهر 10 , ساعت 12:18 صبح
1.یکی از عللی که باعث دیر بوت شدن ویندوز می شود حجم عظیم برنامه هایی است که در هنگام شروع ویندوز می خواهند شروع به کار کنند یا به همون قول خودمون برنامه های startup . این برنامه ها گاهی اوقات ممکن است آن چنان برای ما ضروری نباشند که هر وقت ویندوز شروع به کار کند آنها نیز هم شروع به کار کنند بنابراین ما می خواهیم با برداشتن برنامه های غیر ضروری از startup ویندوز به آن کمک کنیم که با دردسر کمتری بالا بیاید لذا برای انجام این کار مراحل زیر را طی می نماییم:

 

Start>run>msconfig            

 

در صفحه ی msconfig یا به عبارتی  system configuration utility و در تب startup همه ی برنامه هایی که در startup ویندوز قرار داده شده اند لیست شده اند و آدرس هر برنامه به همراه آدرس ثبت آن در رجیستری آورده شده است برای غیر فعال کردن هر کدام کافیست که تیک کنار آن  را برداشته و آن راApply کنید.

در ضمن نکته ای که در اینجا ممکن است که حائز اهمیت باشد این است که اگر ویروسی خواسته باشد با شروع به کار ویندوز شروع به کار کند در این لیست موجود می باشد البته در این جور مواقع سر خودتان را به درد نیارید چون نویسندگان ویروسها خیلی بیشتر از اینها روی مخشون فشار میارن.

 

2.       اینجا یه موردی رو آورده که همچین به نظر من جالب نیست چون هر جور هم که باشه آدمو به زحمت میندازه البته بریم ببینیم چیکار کرده:

 

برداشتن فونت ها ی غیر ملزوم در پوشه ی Fonts در Control Panel

ویندوز در هر بار بالا آمدن تا حدودی تمام فونتهای موجود در این پوشه را لود می کند برای همین ممکن است که این کار مدت زمان قابل توجهی را به خود اختصاص دهد به همین منظور می رویم تا سرعت را بالا ببریم:

 

در جایی – هر جا که صلاح دانستید – یک پوشه برای نگهداری یکBack up  برای فونت ها ایجاد کنید سپس آن را باز کرده ، پوشه ی فونت ها را در کنرل پنل نیز باز کرده و همه ی فونت ها را انتخاب کنید و با Drag & Drop کردن ، آنها را درون پوشه ی پشتیبان فونت ها بریزید . می بینید که با این وجود چند فونت درون پوشه باقی می مانند که این فونتها فونتهایی است که در حال حاضر توسط سیستم استفاده می شود در ضمن ار این کار را روی سیستم انجام دادید اگر دقت کنید Welcome اول ویندوز قشنگتر میشه که اون هم به خاطر فونتش است.  

 

3.       غیر فعال کردن سخت افزارهای اضافه

روی my computer راست کلیک کنید و properties را انتخاب کنید به تب Hardware بروید و Device Manager را انتخاب کنید صفحه ی سخت افزار های متصل شده به کامپیوتر ظاهر می شود بر روی سخت افزار هایی که لازم ندارید مانند پورت های IEEE یا شاید کارت شبکه و ... راستکلیک کنید و آن را Disable نمایید. مواظب باشید CPU رو Disable نکنید !!

 

4.       برداشتن انتظار برای شبکه

 

به صورت زیر عمل کنید:

Start>Run>gpedit.msc

 

وقتی پنجره ی gpedit  یا گروپ پلیسی به طور کامل لود شد به آدرس زیر رفته و گزینه ی Always wait for the… را در قسمت اجزای پوشه ها باز کرده و آن را Disable نمایید

 

Computer Configuration>Administrative Templates>system>logon

 

5.       Defrag کردن هارد

شما خودتان نیز به خوبی می دانید که فایل های برنامه ها و سیستم عامل ممکن است پس از مدتی سامان اولیه ی خود را از دست بدهند برای همین توصیه می شود که معمولا هر دوهفته یک بار هارد خود و یا لااقل پارتیشن ویندوز را Defrag  کنید و به این طریقه می باشد:

 

My Computer>Right Click>Manage>Disk Defragmenter

 

و بدین ترتیب درایو را انتخاب کرده و دکمه ی Defrag  را بفشارید.

باتشکر.


<      1   2   3   4      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

مدیر
[عناوین آرشیوشده]
 
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Powered by Mahsa Adib ◄┤