سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مجلس های دانش عبادت است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
پنج شنبه 86 آذر 22 , ساعت 6:16 عصر

کدام لپ‌تاپ ( کامپیوتر همراه ) را بخریم :

laptop computer

اکثر کاربران کامپیوتر نسبت به داشتن یک لپ تاپ به جای PC علاقه نشان میدهند و از شخصی بودن این وسیله که همیشه می‌تواند آنها را همراهی کند، لذت می‌برند . در این میان برخی از کاربران براساس سلیقه خود به طراحی لپ‌تاپ‌ها و رنگ‌های آنها اهمیت فراوانی می‌دهند و برخی دیگر به برند آن توجه دارند. اما کنار این دسته از کاربران افرادی هستند که تنها براساس کارآیی لپ‌تاپ و مناسب بودن قیمت آن به خرید می‌پردازند و اهمیت چندانی به شکل ظاهری و یا برند آن نمی‌دهند .
در گفت‌وگو با کاربران مختلف متوجه نظرها و سلایق گوناگونی می‌توان شد که بر خرید این دستگاه تاثیر دارند و هر کس با معیاری متفاوت از دیگری اقدام به انتخاب لپ‌تاپ می‌کند .
اما برای یک خرید مناسب برای افرادی که تعصبی به برند و یا شکل ظاهری لپ‌تاپ ندارند چه معیارهایی باید مورد توجه قرار گیرد ؟
به گفته محسن میر ابراهیمی ، مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات‌‌نگاران اصلی‌ترین مولفه در انتخاب لپ‌تاپ از سوی هر فرد خریدار باید تعیین شود که اساس آن نیازسنجی است و کاربر باید با توجه به اینکه کامپیوتر را برای چه کاربردی می‌خواهد، اقدام به خرید دستگاهی متناسب با نیازش کند. وی معتقد است : لزومی ندارد شخصی که دی‌وی‌دی رایت نمی‌کند هزینه اضافی برای لپ‌تاپی بدهد که دارای این قابلیت است .
همچنین دوربین و سایر قابلیت‌های اضافه شده به لپ‌تاپ‌ها در صورتی که مورد استفاده کم کاربر ار می‌گیرد نباید در هنگام خرید جزو مولفه‌ها باشد و چند صدهزار تومان هزینه اضافی را به خریدار تحمیل کند .
این در حالی است که علاوه بر پول اضافه پرداختن، لپ‌تاپی که خریده می‌شود به علت داشتن اکثر ابزارها، دارای وزن بیشتری نیز می‌شود .
سبک وزن بودن لپ‌تاپ برای کاربرانی که دستگاه خود را همه جا همراه می‌برند اهمیت فراوانی دارد و در بازار نیز هر 200 گرم سبک‌تر بودن موجب افزایش 200هزار تومانی قیمت لپ‌تاپ می‌شود. برخی از فروشندگان بازار کامپیوتر پایتخت نیز معتقدند: برخی از خریداران به دنبال جدیدترین تکنولوژی هستند. به طور مثال اگر آخرین تکنولوژی پردازنده‌ها 2 باشد خریداران بر آن اصرار می‌کنند در حالی که برای آنها پردازنده‌های 8/ 1 هم می‌تواند کاربرد داشته باشد، در این حالت خریدار تنها پول خود را هدر می‌دهد.
میرابراهیمی دومین مولفه در خرید لپ‌تاپ را کیفیت خدمات پس از فروش عنوان کرد و گفت: خدمات پس از فروش مساله‌ای مهم است که باید مورد توجه خریداران باشد. این در حالی است که اکثر لپ‌تاپ‌ها در بازار ایران دارای نمایندگی فروش نیستند و نمایندگی‌های موجود عموما واسطه‌ای هستند. این موضوع روی خدمات پس از فروش تاثیر نامطلوبی داشته است، چنانچه اکثر شرکت‌هایی که لپ‌تاپ‌ها را گارانتی می‌کنند خود مجبور به پرداخت هزینه خدمات پس از فروش از محل سود شرکت هستند.
برند لپ‌تاپ نیز مولفه سومی است که می‌توان در هنگام خرید به آن توجه کرد و کارشناسان معتقدند اعتبار شرکت‌های سازنده لپ‌تاپ می‌‌تواند ایجاد اعتماد بیشتری برای خریدار کند.
یکی از مسائلی که در بازار لپ‌تاپ موجب تفاوت قیمت 80دلاری میان آنها شده دارا بودن ویندوز با لیسانس است.
کاربران لپ‌تاپ‌هایی که از ویندوز اورجینال برخوردارند، معتقدند ویندوز اهمیت بالایی دارد و در صورت اورجینال بودن مزایای فراوانی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. چنانچه برای دریافت تمامی نرم‌‌افزارهای مایکروسافت مجوز لازم فراهم است، این در حالی است که برخی از کاربران نیز معتقدند شرکت‌های سازنده لپ‌تاپ با توجه به آشنایی به بازار ایران و برخی کشورهای دیگر که کپی‌رایت در آنها رعایت نمی‌شود، اقدام به عرضه لپ‌تاپ‌هایی با سیستم عامل
DOS کرده‌اند و به راحتی می‌توان به نصب ویندوز روی آنها اقدام کرد. نظرات کاربران یکی از کاربران دوساله لپ‌تاپ acer معتقد است: لپ‌تاپ‌های Travel mate این برند دارای طراحی زیبا و منحصر به فرد هستند و ال‌سی‌دی بزرگ و تصویر باکیفیتی دارند.
وی تنها عیب لپ‌تاپ خود را در کیبورد آن عنوان کرد و گفت: کلیدهای این کیبورد نیاز به فشار دارد و به راحتی و نرمی نمی‌توان با آن تایپ کرد. کاربر لپ‌تاپ
IBM نیز می‌گوید: لپ‌تاپ من از سری Think padهای IBM است که نسبت به سایر لپ‌تاپ‌ها از وزن بیشتری برخوردار است که می‌تواند تنها عیب آن باشد.
وی افزود: اما این لپ‌تاپ مزایای فراوانی دارد تا جایی که اگر باز هم قصد خرید لپ‌تاپ داشته باشم همین برند را انتخاب می‌کنم.
به گفته وی نداشتن
pad موجب افزایش سرعت کار با کامپیوتر می‌شود و کار با این لپ‌تاپ بسیار راحت‌تر و سریع‌تر است .
وی مقاومت بالای لپ‌تاپ IBM را در برابر ضربه‌های شدید یکی دیگر از حسن‌های آن عنوان کرد و گفت: این لپ‌تاپ بارها زمین خورده است که اگر لپ‌تاپ دیگری بود حتما دچار مشکل جدی می‌شد.
همچنین یکی از دارندگان لپ‌تاپ دل درخصوص میزان رضایت خود می‌گوید: طراحی این لپ‌تاپ بسیار مدرن و زیبا است و کلیدهای آن بسیار روان است. وی که معتقد است کار تایپی فراوانی با لپ‌تاپ خود انجام می‌دهد، گفت: پس از گذشت 8ماه هیچ‌گونه اشکالی در لپ‌تاپم به وجود نیامده و این در حالی است که کار نوشتاری من زیاد است و این لپ‌تاپ صبح تا شب روشن و به اینترنت متصل است و سرعت بسیار خوبی دارد. وی اما معتقد است اگر قصد تعویض لپ‌تاپ خود را داشته باشد اقدام به خرید لپ‌تاپ
Apple می‌کند .
وی در خصوص علت این انتخاب گفت: از طراحی لپ‌تاپ‌های
Apple به خصوص مدل‌های جدید آن لذت می‌برم و در صورتی که کار با سیستم‌عامل Mac را بیاموزم حتما Apple خریداری می‌کنم .
این در حالی است که اکثر کاربران لپ‌تاپ‌های اپل افراد گرافیست و عکاس هستند .


دوشنبه 86 آبان 28 , ساعت 3:13 عصر
غیر فعال کردن پخش اتوماتیک CD در :Windowx XP
My Computer را باز و بر روی CD Rom خود کلیک کنید. سپسProperties را انتخاب کرده و بر روی Auto Play کلیک نمایید. در Drop Down Box می توانید فعال یا غیر فعال بودن این ویژگی را معلوم کنید
دوشنبه 86 آبان 28 , ساعت 3:12 عصر

غیر فعال کردن گزارش خطا درWindows XP :
کنترل پنل خود را باز کنید. سپس واردSystem شوید. بر روی زبانه Advanced کلیک کنید. سپس بر روی error-reporting در زیر پنجره کلیک کنید.Disable error reporting را انتخاب کنید و با فشار بر روی OK صفحات خارج شوید.


یکشنبه 86 آبان 27 , ساعت 4:0 عصر
با بهره گیری از ترفندی که هم اکنون به شما معرفی خواهیم کرد می توانید سرعت دریافت(دانلود) اطلاعات از طریق اینترنت را در مرورگر اینترنت اکسپلورر تا چندین برابر افزایش دهید.

برای بالا بردن سرعت دانلود:
1- بر روی جای خالی از دسکتاپ راست کلیک کنید و Properties را انتخاب کنید.
2- تب Desktop را برمیگیزینیم.
3- بر روی دکمه Customize Desktop کلیک میکنیم.
4- در پنجره باز شده به تب Web می رویم.
5- بر روی دکمه Properties کلیک میکنیم.
6- در پنجره باز شده به تب Download می رویم.
7- سپس تیک گزینه Limit hard-disk usagefor this page to را میزنیم.
8- بعد در مقدار فیلد Kilobytes را به عدد 9.000 تغییر میدهیم.
9- در پایان OK را زده و خارج میشویم.

یکشنبه 86 آبان 27 , ساعت 11:0 صبح
در صورتی که شما نیز از کاربران شبکه های محلی باشید مطمئنأ به این موضوع بر خورده اید که زمانی که شما در ویندوز XP از My Network Places برای مرور سایر سیستمهای موجود در شبکه خود استفاده میکنید ، ممکن است مدت زمان نسبتا طولانی را برای مشاهده لیست منابع اشتراکی در بین سیستم های شبکه منتظر بمانید. علت این امر در ویندوز XP بررسی وظایف زمانبندی ( Scheduled Tasks ) هر یک از سیستمهای تحت شبکه قبل از مدیریت و لیست نمودن منابع اشتراکی هر یک از این سیستمها میباشد. در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی بپردازیم که با استفاده از آن میتوانید این افت سرعت را میان بردارید.


این بررسی معمولا نیاز نمیباشد و در شرایط عادی واقعا نیازی به آن نیست ، جالب است بدانید همین بررسی بی مورد زمانی در حدود 30 ثانیه نیاز دارد و این تاخیر برای بسیاری از کاربران کسالت آور میباشد و ممکن است کاربر را به مشکلات سخت افزاری و ... مشکوک نماید.
شما قادر هستید با یک ترفند ساده رجیستری این بررسی بی مورد را غیر فعال نمایید و به این ترتیب دیگر شاهد این تاخیر طولانی نباشید.

بتدا از طریق منوی Start و ابزار Run ، ابزار Regedit را اجرا نمایید. ( تایپ کنید regedit و Enter بزنید.)
مسیر زیر را در آن بیابید :
HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Explorer/Remote Computer/NameSpace
در زیر مجموعه کلید NameSpace کلیدی با نام {D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF} وجود دارد.
اگر به صفحه سمت راست دقت نمایید مشاهده خواهید کرد که مقدار کلید Default در آن برابر Scheduled Tasks میباشد که نشانگر همان بررسی با تاخیر میباشد.
بر روی کلید {D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF} راست کلیک نموده و گزینه Delete را انتخاب نمایید و این کلید را از مسیر ذکر شده حذف نمایید.
برای اطمینان بیشتر میتوانید قبل از حذف این کلید آن را با کمک گزینه Export در مسیری مطمئن بر روی هارد دیسک خود ذخیره نمایید و نسخه پشتیبانی از آن در اختیار داشته باشید.
برای اعمال تغییرات از رجیستری خارج شده و در صورت نیاز سیستم خود را از نو راه اندازی نمایید.
به این ترتیب پس از اعمال این ترفند دیگر شاهد آن تاخیر نسبتا طولانی نخواهید بود.
شنبه 86 آبان 26 , ساعت 1:33 عصر

اگر مودم شما HCF باشد (یعنی جزو دسته سخت افزارهایی که توسط ویندوز شناخته می شوند) در Control Pnale وارد قسمت Phone And Modem شده و سپس وارد بخش Modems شوید.

در لیست مودم ها روی مودم خود کلیک کنید و سپس Properies را فشار دهید سپس در قسمت Advanced در قسمت Extra Initialization Commands عبارت ۱=PCW+ را تایپ کنید و ۲ بار کلید OK را فشار دهید.

به این ترتیب هنگامی که به اینترنت متصل هستید و پشت خطی دارید از اینترنت قطع شده و تلفن زنگ می خورد.


شنبه 86 آبان 26 , ساعت 1:22 عصر

بسیاری از کاربران وقت زیادی را در موتورهای جستجو و وب سایت های مختلف صرف میکنند تا آهنگ های مورد علاقه خودشان را به شکل رایگان از طریق اینترنت دانلود کنند. در این ترفند قصد داریم یک ترفند جالب را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید آهنگ های مورد علاقه خودتان را با فرمتهای مختلف از موتور جستجوی گوگل و بدون دردسر دانلود کنید.

بدین منظور :
وارد موتور جستجوی گوگل بشوید. (www.Google.com)
اکنون دستور زیر را در قسمت جستجو وارد کنید:

intitle:index.of? Format Artist

اکنون میبایست پارامترهای جستجو را جایگزین کنید:
در دستور فوق به جای واژه ” Artist ” میبایست نام خواننده مورد نظر را تنها به زبان انگلیسی وارد کنید.
به جای واژه ” Format ” نیز بایستی فرمت مورد نظر آهنگ را تعیین کنید.

برای درک بیشتر یک مثال میزنیم:
در صورتی که به دنبال یک آهنگ از خواننده ای به نام OMID باشیم میبایست به جای Artist عبارت OMID را وارد کرده و به دنبال آهنگ با فرمت MP۳ باشیم به جای واژه Format عبارت MP۳ را تایپ میکنیم ، پس میشود:

intitle:index.of? Mp۳ Omid
حالا Enter میزنیم تا جستجو انجام شود.

اکنون در صفحه جستجو میتوانید نتایج را داشته باشید ، با ورود به هر نتیجه جستجو لیست آهنگ ها موجود است. کافی است روی نام آهنگ کلیک کنید و منتظر دانلود آهنگ بمانید.

چندین مثال دیگر:
intitle:index.of? Mp۳ Chavoshi
intitle:index.of? WMA Eminem
intitle:index.of? WMA Shadmehr


پنج شنبه 86 آبان 24 , ساعت 1:44 عصر

متاتگ ها راهی برای شناساندن وب سایت شما به جهان خارج است .  عنوان تگ هایی که برای صفحات سایت خود تعریف میکنید موتور های جستجوگر را در شناختن مطالب داخل سایت شما یاری میکند .

 

دو نوع اصلی متاتگ وجود دارد :

این متاتگ باعث میشود که اطلاعات اضافی ای همراه صفحه وب درخواستی شما در http header به مرورگر ارسال شود .  مثلا میتوانید تاریخ انقضای اطلاعات را تعیین کنید یا میتوانید صفحه وب را با یک متا تگ خاص پس از چند ثانیه به صفحه دیگری بفرستید بدون دخالت کاربر !

HTTP-EQUIV

این نوع از متاتگ برای تعیین اطلاعات داخل صفحه وب استفاده میشود که باعث میشود صفحه وب شما با راحتی بیشتری برای موتورهای جستجوگر شناخته شود ... مثلا زبان این صفحه ، نام طراح ، کلمات کلیدی این صفحه و ...

NAME

 

متاتگ ها کجای صفحه وب نوشته میشوند ؟

متاتگ ها را باید داخل تگ head نوشت . در صفحه هایی که از چند فریم درست شده باید در تمام صفحات متاتگ را نوشت.

به مثال های زیر دقت کنید : content در متاتگ کارش معرفی مقداری هست که متاتگ با یکی از دو صفت name  و HTTP-EQUIV  در خود دارد .

 

مثال : NAME="keywords" CONTENT=" persian macromediax dreamweaver">

تگ بالا را یه نگاه کنید . از نوع name است . مقدار name مساوی با keywords است . یعنی این متاتگ کارش شناساندن کلمات کلیدی سایت به موتور های جستجوگر است ... اگر میخواهید موتور های جستجو مانند گوگل سایت شما را بهتر بشناسند این تگ را به قالب سایت یا وبلاگ خود بیفزایید و در جلوی content  کلمات کلیدی سایت خود را بنویسید .


 

مثال : NAME="deion" CONTENT=" persian web design center">

تگ بالا کارش افزودن توضیحات سایت شما به موتور های جستجوگر است . اگر این تگ را به وب سایت یا وبلاگ خود اضافه کنید از ماه آینده اگر کسی بصورت تصادفی در گوگل به سایت شما بر بخورد توضیحات داخل این متا تگ را بجای توضیحات میبیند . یعنی گوگل دقیقا از این متاتگ برای ذخیره اطلاعات درباره سایت شما استفاده میکند . پس بکاربردن این متا تگ ها خیلی مهمه !

 

مثال :<META HTTP-EQUIV="Expires" CONTENT="Tue, 04 Dec 1993 21:29:02 GMT">

تگ بالا تاریخ انقضای این صفحه وب را تعیین میکند . یعنی اگر کسی این صفحه وب را یکبار دیده باشد وقتی این زمان فرا برسد و او دوباره آدرس این سایت را در مرورگرش بزند این صفحه از داخل cache لود نمیشود بلکه از سرور دانلود میشود


پنج شنبه 86 آبان 24 , ساعت 1:7 عصر

 

 

روی یک لینک کلیک میکنید . منتظرید تا وبلاگی باز شه . 10 ثانیه ، 20 ثانیه ، 1 دقیقه ، دو دقیقه ....خلاصه بالاخره باز میشه ، اما در کمتر از زمانیکه صبر کردید باز شه اونو میبندین . چرا ؟ بیاید ببینیم چرا بعضی وبلاگ ها یه بار مصرفند ؟

سرعت ، زیبایی ، خوانایی ، مطالب گیرا ، ارتباط ذهنی با خواننده و ... همه و همه در خوب جلوه دادن وبلاگ شما دخیلند .

ایرادات معمول وبلاگ های فارسی بشرح زیرند :

1-      زیاد کردن تعداد پست (post) های هنگام لود شدن وبلاگ – 7 پست در صفحه مناسبه و بیشتر فقط حوصله بیننده رو سر میبره .

2-      قرار دادن عکس به تعداد زیاد : این کار سرعت باز شدن وبلا گ را شدیدا کم میکند.

3-      قرار دادن عکس با عرض بزرگتر از عرض قالب وبلاگ : اینکار باعث میشود اسکرول افقی صفحات استفاده شود که کاربران را خسته میکند . عرض عکس بیش از 400 پیکسل معمولا مشکل زا میشود .

4-      استفاده از بک گراند مشکی و بطور کلی تیره : که باعث خسته شدن چشم بیننده میشود و اشتیاق او را به خواندن وبلاگ کم میکند .

5-      استفاده از فونت با سایز بزرگ و رنگارنگ : کلاس وبلاگ را پایین میاره و پرستیژ سایت شما رو از بین میبره . سایت کودکانه بنظر میرسه.

6-      استفاده از عکس هایی که لود نمیشوند : بعضی از سایت هایی که فضای رایگان ارائه میدهند مانند سایت AngelFire اجازه لینک دادن خارجی را بشما نمیدهند . به این معنا که شما اجازه ندارید عکسی را در آنجا قرار دهید و بعد با استفاده از لینک آن را در وبلاگتان نشان دهید . در صورت انجام این کار یک عکس با عنوان Remote linking Forbidden بجای عکس اصلی در وبلاگ نشان داده میشود و خود وبلاگ نویس هم این عکس را در وبلاگش معمولا نمیبیند و عکس خودش را میبیند . چون او یکبار عکس را در سایت اصلی دیده و آن فایل عکس در کامپیوتر شخصی اش قرار دارد  ولی کاربران عکس را بصورتی که گفته شد میبینند .

7-      لینک های باطله : لینک هایی که هنگام کلیک باز نمیشوند نا امید کننده هستند. در ضمن این لینک ها امتیاز  شما را در pagerank گوگل پایین میاورند .

8-      چپ چین بودن متن : اگر قالب وبلاگ شما مخصوص وبلاگ های فارسی طراحی نشده باشد (مانند قالب های اصلی بلاگر) ، این ایراد رخ میدهد .

9-      کد های جاوا اسکریپت : بعضی ازین کد ها واقعا خسته کننده است و وقت بیننده را تلف میکند . مثل کدی که از شما اسمتان را میخواهد تا بالای صفحه نمایش دهد یا باز شدن یک پنجره هنگام بستن وبلاگ. ....

10-   کپی برداری از وبلاگ ها و سایت ها : با اینکار بیننده اعتماد خود را نسبت به مطالب شما از دست میدهد .

 

علاوه بر رعایت نکات فوق ، چه چیزهایی وبلاگ شما را بهتر میسازد ؟

1-      معرفی و لینک دادن به سایت هایی که در زمینه وبلاگ شما مطلب دارند .

2-      تبادل لینک با دوستانی که مطالبی شبیه شما مینویسند .

3-      ثبت نام در سیستم های تاپ سایت جهت تبلیغ وبلاگتان

4-      ثبت وبلاگ در لینکستان ها و لیست وبلاگ های  فارسی

5-      قرار دادن لینک آرشیو مقالات مهم خودتان در صفحه اول وبلاگ

6-      استفاده از قالب و رنگ های متناسب با مطالب وبلاگتان

7-      اهمیت دادن به نظرات خوانندگان درباره نوشته هایتان


پنج شنبه 86 آبان 24 , ساعت 1:0 عصر
  • Google groups : usenet یک شبکه جهانی برای گروه های مباحثه است . گوگل مباحث usenet در 20 سال اخیر را که بیش از 700 میلیون پیغام است جمع آوری کرده و در آدرس groups.google.com یکجا فراهم کرده است . مقالات علمی و تخصصی بسیاری در این بخش از گوگل وجود دارد که همچون گنجینه ای گران بها برای دوست داران علم و تکنولوژی است .
  • Images : آرشیوی از 350 میلیون عکس که از سرتا سر وب گلچین شده اند . در این بخش شما براحتی میتوانید حتی بصورت فارسی دنبال عکس مورد نظرتان بگردید . آدرس images.google.com را باز کنید و کلمه فارسی نوروز را در آن جستجو کنید تا نتایج جالب گوگل را ببینید .
  • NEWS : در این بخش عناوین 4000 منبع خبری که بر اساس موضوع دسته بندی شده اند در آدرس news.google.com دسته بندی شده اند .
  • Gmail : ایمیل دو گیگا بایتی گوگل است که در آدرس Gmail.com قابل دسترس است و شما بطور عادی نمیتوانید در آن عضویت یابید مگر اینکه یکی از اعضایش برای شما دعوت نامه بفرستد .
  • FireFox  : مرورگر روباه آتش یک مرورگر کد باز است که بنیاد نرم افزارهای موزیلا آنرا طراحی کرده است . اما گوگل نیز آن را پشتیبانی میکند و بعید نیست که بزودی بنام گوگل عرضه شود. www.GetFirefox.com
  • Scholar : جستجوی علمی گوگل که برای جستجوی مقالات علمی طراحی شده است در این آدرس قرار دارد . و فقط مقالات مرتبط با رشته های علوم را نمایش میدهد . scholar.google.com
  • Directory : لیست سایت ها بر اساس موضوع . این بخش گوگل بر اساس پروژه Dmoz مرتب شده است که شامل شاخه ها و زیر شاخه هایی است که 1.5 میلیون سایت را در آن دسته بندی کرده است .
  • ORKUT : یک شبکه از دوستان شناخته شده . در این سایت مانند gmail کسی باید برایتان دعوتنامه بفرستد تا شما هم جزو دوستان او شوید .این شبکه شامل گروه های بسیاری در تمام زمینه هاست که می توانید در آنها عضو شده و فعالیت کنید . از گروه طرفداران تام و جری تا مهندسان نرم افزار دانشگاه استنفورد!www.orkut.com

بعد از گوگل شرکت های زیادی از جمله یاهو سعی در راه اندازی سرویسی مانند ارکات کردند ، اما موفقیت هیچ کدام مانند ارکات نبوده . زیرا گوگلی ها میدانند که شما چه چیزی میخواهید ! سرویس هایی که سعی در رقابت با گوگل دارند به قرار زیرند :

www.hi5.com

360.yahoo.com

www.multiply.com

www.ringo.com

www.gazzag.com


   1   2   3   4      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

مدیر
[عناوین آرشیوشده]
 
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Powered by Mahsa Adib ◄┤