سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که پیشاپیش رایها تاخت ، درست را از خطا باز شناخت . [نهج البلاغه]
سه شنبه 86 مهر 10 , ساعت 2:1 عصر

بالا بردن سرعت ویندوز xp

 

برای بالا بردن سرعت بوت ویندوز xp چند تا مطلب گیر آوردم که فکر میکنم در این باره کمکتون کنه . این افزایش سرعت در چندین مرحله بدست می آید که آن هم به صورت زیر است البته ببخشید یه خورده توش دخل و تصرف کردم:

 

1.یکی از عللی که باعث دیر بوت شدن ویندوز می شود حجم عظیم برنامه هایی است که در هنگام شروع ویندوز می خواهند شروع به کار کنند یا به همون قول خودمون برنامه های startup . این برنامه ها گاهی اوقات ممکن است آن چنان برای ما ضروری نباشند که هر وقت ویندوز شروع به کار کند آنها نیز هم شروع به کار کنند بنابراین ما می خواهیم با برداشتن برنامه های غیر ضروری از startup ویندوز به آن کمک کنیم که با دردسر کمتری بالا بیاید لذا برای انجام این کار مراحل زیر را طی می نماییم:

 

Start>run>msconfig            

 

در صفحه ی msconfig یا به عبارتی  system configuration utility و در تب startup همه ی برنامه هایی که در startup ویندوز قرار داده شده اند لیست شده اند و آدرس هر برنامه به همراه آدرس ثبت آن در رجیستری آورده شده است برای غیر فعال کردن هر کدام کافیست که تیک کنار آن  را برداشته و آن راApply کنید.

در ضمن نکته ای که در اینجا ممکن است که حائز اهمیت باشد این است که اگر ویروسی خواسته باشد با شروع به کار ویندوز شروع به کار کند در این لیست موجود می باشد البته در این جور مواقع سر خودتان را به درد نیارید چون نویسندگان ویروسها خیلی بیشتر از اینها روی مخشون فشار میارن.

 

2.       اینجا یه موردی رو آورده که همچین به نظر من جالب نیست چون هر جور هم که باشه آدمو به زحمت میندازه البته بریم ببینیم چیکار کرده:

 

برداشتن فونت ها ی غیر ملزوم در پوشه ی Fonts در Control Panel

ویندوز در هر بار بالا آمدن تا حدودی تمام فونتهای موجود در این پوشه را لود می کند برای همین ممکن است که این کار مدت زمان قابل توجهی را به خود اختصاص دهد به همین منظور می رویم تا سرعت را بالا ببریم:

 

در جایی – هر جا که صلاح دانستید – یک پوشه برای نگهداری یکBack up  برای فونت ها ایجاد کنید سپس آن را باز کرده ، پوشه ی فونت ها را در کنرل پنل نیز باز کرده و همه ی فونت ها را انتخاب کنید و با Drag & Drop کردن ، آنها را درون پوشه ی پشتیبان فونت ها بریزید . می بینید که با این وجود چند فونت درون پوشه باقی می مانند که این فونتها فونتهایی است که در حال حاضر توسط سیستم استفاده می شود در ضمن ار این کار را روی سیستم انجام دادید اگر دقت کنید Welcome اول ویندوز قشنگتر میشه که اون هم به خاطر فونتش است.  

 

3.       غیر فعال کردن سخت افزارهای اضافه

روی my computer راست کلیک کنید و properties را انتخاب کنید به تب Hardware بروید و Device Manager را انتخاب کنید صفحه ی سخت افزار های متصل شده به کامپیوتر ظاهر می شود بر روی سخت افزار هایی که لازم ندارید مانند پورت های IEEE یا شاید کارت شبکه و ... راستکلیک کنید و آن را Disable نمایید. مواظب باشید CPU رو Disable نکنید !!

 

4.       برداشتن انتظار برای شبکه

 

به صورت زیر عمل کنید:

Start>Run>gpedit.msc

 

وقتی پنجره ی gpedit  یا گروپ پلیسی به طور کامل لود شد به آدرس زیر رفته و گزینه ی Always wait for the… را در قسمت اجزای پوشه ها باز کرده و آن را Disable نمایید

 

Computer Configuration>Administrative Templates>system>logon

 

5.       Defrag کردن هارد

شما خودتان نیز به خوبی می دانید که فایل های برنامه ها و سیستم عامل ممکن است پس از مدتی سامان اولیه ی خود را از دست بدهند برای همین توصیه می شود که معمولا هر دوهفته یک بار هارد خود و یا لااقل پارتیشن ویندوز را Defrag  کنید و به این طریقه می باشد:

 

My Computer>Right Click>Manage>Disk Defragmenter

 

و بدین ترتیب درایو را انتخاب کرده و دکمه ی Defrag  را بفشارید.

باتشکر.

Javad_didar  



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

مدیر
[عناوین آرشیوشده]
 
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Powered by Mahsa Adib ◄┤