سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه با دانش خود به پیکار با نادانیش برخیزد، به بالاترین خوشبختی می رسد . [امام علی علیه السلام]
پنج شنبه 86 آذر 1 , ساعت 12:59 صبح

 

1

1.ابزار الکترونیکی خود را با لباستان شارژ کنید!

تصور کنید بتوانید در آینده از ابزار الکترونیک به راحتی با وصل کردن آنها به لباستان برای شارژ مجدد استفاده کنید!

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از ایسنا، محققان سازمان تحقیقاتی علمی و صنعتی «کامن ولت» (CSIRO) در تلاش برای طراحی فن‌آوری جدیدی هستند که «وسیله انرژی متصل انعطاف‌پذیر» (FIED) نام دارد و می‌تواند طیف کاربردی وسیعی اعم از کاربردهای پزشکی و نظامی داشته باشد.

دکتر آدام ست، دانشمند اصلی این پژوهش درباره این فن‌آوری نوین، گفت: این فن‌آوری را می‌توان در پوشاک تعبیه کرد که شامل سه جزء است. یک بخش رشته‌های پیشرفته و رسانا به عنوان بخشی از باتری، یک وسیله تقویت کننده انرژی با لرزه و یک سیستم کنترل نیرو برای انرژی دادن به تجهیزات الکترونیک است.

این فن‌آوری شبیه به لباس‌های معمولی است اما قابلیت‌های فوق‌العاده ای دارد.

وقتی فرد این لباس را می‌پوشد در اثر حرکت لرزش‌هایی تولید می‌شود که این لرزش‌ها جمع‌آوری شده و می‌توانند باتری را دوباره شارژ کنند یا به ابزار الکترونیکی متصل شده و به آنها انرژی بدهند.

2

2. خودپردازهای بانک ملی مجهز به سرویس شارژ کارت تالیا شد.

بانک ملی ایران برای تسهیل امور مردم، دستگاه‌های خودپرداز خود را مجهز به سرویس شارژ کارت تالیا کرد.

دارندگان حساب‌های متصل به کارت پول تمام بانک‌های عضو شبکه شتاب، می- توانند ضمن مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز این بانک و از طریق گزینه و راهنمایی‌های مربوطه، نسبت به شارژ کارت تلفن همراه اعتباری تالیا اقدام کنند.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران ، از ایرنا ، دستگاههای خودپرداز این بانک پس از انجام عملیات مربوطه توسط فرد، رمزی به وی می‌دهند که این رمز باید در تلفن همراه ثبت شده و سپس عملیات شارژ کارت صورت می‌گیرد.

در حال حاضر خودپردازهای بانک ملی ایران علاوه بر پرداخت وجه‌به دارندگان ملی کارت، امکان دریافت مانده حساب عادی، تغییر رمز و دریافت پنج گردش نهایی حساب را به مشتریان می‌دهند.

انتقال وجه بین حساب‌های مرتبط با یک کارت و از حساب مرتبط به یک کارت به حساب مرتبط با کارت دیگر، انتقال وجه از حساب مرتبط با کارت خود در بانک ملی به حساب متصل به کارت دیگر دربانک‌های صادرات، کشاورزی، صنعت و معدن، پارسیان، اقتصاد نوین و کارآفرین و پرداخت قبوض خدماتی از دیگر خدمات قابل ارایه توسط خودپردازهای بانک ملی ایران است

3.به زودی لپ تاپ ها دیگر نیازی به شارژ ندارند

همزمان با ورود مدل های تجاری پیل های سوختی کاربران به زودی می توانند در تمام طول روز از کامپیوتر خود استفاده کنند بدون اینکه نیازی به شارژ دوباره آن داشته باشند.

به گزارش بخش خبر سایت http://www.IRITN.com ، در نمایشگاه فناوری سه بیت آلمان شرکت تایوانی Antig اعلام کرد که پیل های سوختی آنها تا اوایل سال 2007 روی قفسه مغازه های کامپیوتر خواهد بود.
اولین مدل های این پیل های متانولی یک لپ تاپ را به مدت 9 ساعت روشن نگه می دارند.
فناوری پیل های سوختی اخیرا ارتقاء پیدا کرد زیرا مراقبان بین المللی پرواز هوایی قوانین خویش را تغییر دادند و دیگر به مسافران اجازه حمل پیل های متانولی قابل اشتغال به درون هواپیما را ندارند.
لینت تسائی ، قائم مقام مدیر بازاریابی Antig خاطر نشان کرد این پیل ها حاصل ترکیب باتریهای لیتیوم- ین با فناوری مبتنی بر متانول است.
پیل های سوختی به جای ذخیره انرژی الکتریسیته را با شکستن متانول از طریق یک فرایند الکتروشیمیایی تولید می کند. این پیل های سوختی می تواند از طریق یک کارتریج متانولی شارژ می شود.
این وسیله ترکیبی با لپ تاپ های موجود کار می کند و مناسب قفسه رسانه ای نیز که معمولا محل درایو CD/DVD است می باشد.

 4
4.با استفاده از هوای اطرافتان تلفن همراه خود را شارژ کنید

دانشجویان بخش طراحی صنعتی در موسسه فناوری هند در دهلی موفق شدند توربینی را به تلفن همراه وصل کنند. این توربین به شارژ کردن تلفن همراه حتی زمانیکه فرد در مسافرت است کمک می کند.

به گزارش بخش خبر شبکه http://www.IRITN.com ،به نقل از rediff.com، پروفسور لالیت کومار داس، رئیس این بخش خاطر نشان کرد :«برق تولید شده توسط این توربین زمانیکه با انرژی باد به حرکت در می آید می تواند در مواقع ضروری تلفن همراه شارژ کند.»
وی در ادامه افزود:«این توربین جریان الکتریسیته ای با فرکانس 3 تا 4 وات تولید می کند که این میزان برای شارژ یک تلفن همراه کافی است.»
توربین طراحی شده ویژه که ارزش آن 200 روپیه است داخل آزمایشگاه توسعه داده شده است و آنقدر کوچک است که می توان براحتی آن را در جیب نگهداری کرد. هدف اصلی این دستگاه توسعه قابلیت اتصال تلفن همراه در جایی است که هیچ جریان الکتریسیته ای وجود ندارد . این دستگاه قادر به ذخیره انرژی نیز هست اما مقدار آن بسیار کم است.
این دستگاه برای مناطق ساحلی که در آن هوا بدون وقفه جریان دارد بسیار مناسب است . این تکنیک هنوز تجاری نشده است اما این دانشگاه برای کمک به تولید انبوه این وسیله توسط سازندگان طرحی را به وزارت علوم و فناوری پیشنهاد داده است .
آقای کومار در پایان سخنان خود افزود:« این وسیله به کاربران تلفن همراه کمک می کند در حالیکه در اتوبوس، اتومبیل یا قطار هستند تلفن های خود را شارژ کنند. تنها کاری که آنها باید انجام دهند این است که توربین را در مقابل جریان باد قراردهند. این دستگاه از انرژی باد برای حرکت دادن توربین و در نتیجه تولید انرژی استفاده می کند.»
دانشمندان نیز اعلام کردند که دانشجویان همچنین از یک فنر در این وسیله استفاده کرده اند که از طریق یک دسته می تواند انرژی را ذخیره کند. با این شیوه می توان هنگام قطعی برق تلفن را شارژ کرد.

5.جاسازی تلفن همراه در دندان آسیاب

از تلفن همراهتان خسته شده اید؟ نمی دانید آن را کجا بگذارید و یا اصلا نمی دانید کجا گذاشته اید؟! از قرار معلوم در آینده ای نزدیک، این مشکل شما هم حل خواهد شد.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از خبرگزاری سلام، سایت خبری Cellphonenews.biz گزارش داد که دو تن از محققان اروپایی موفق به ساخت آزمایشی یک به اصطلاح «تلفن دندان» شده اند که در دندان آسیاب شما قرار می گیرد و تماس های تلفنی را دریافت می کند.
سیگنال هایی که به دنبال یک تماس به تلفن همراه شما می رسید، به صورت «لرزه» از دندانتان به جمجمه‌تان و سپس به گوش داخلی‌تان انتقال پیدا خواهند کرد و فقط این شما هستید که صدا را می شنوید.
گرچه ممکن است که این فناوری چندان به مذاق مردم عادی خوش نیاید ولی قطعا برای دادن دستور کار به جاسوسان و یا حتی مهاجمان تیم فوتبال خیلی به درد می خورد.
بر پایه این گزارش، تماسها کاملا یک طرفه بوده و فقط گوش شما می شنود و طبیعتاً هیچ فردی متوجه این شنودها نخواهد شد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

مدیر
[عناوین آرشیوشده]
 
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Powered by Mahsa Adib ◄┤