سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس توبه کرد ره یافت . [امام علی علیه السلام]
پنج شنبه 86 آذر 22 , ساعت 6:59 عصر
- دامنه ‌های ir از امنیت بالایی برخوردارند .

به گزارش آژانس خبری پرشین هک از ایسنا ،مسوول ثبت دامنه‌های ir در ایران گفت: امنیت دامنه‌های ir در حد مطلوبی است و تاکنون گزارشی مبنی بر نفوذ یا تهاجم نداشته‌ایم.
دکتر سیاوش شهشهانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این که دامنه‌های ir در چند لایه محافظت می‌شوند، اظهار داشت: در چند ماه اخیر تنها به یک مورد در یکی از سازمان‌ها که تصور می‌شد، نفوذی به داخل سایت آن سازمان شده است برخوردیم، اما پس از بررسی، مشخص شد فردی خارج از سازمان به پسورد مسوول فنی آن دسترسی پیدا کرده بود و این مساله ربطی به دامنه‌ی ir نداشت.
به گفته‌ی وی دامنه‌های ir در مقایسه‌ با دامنه‌هایی مانند com ،net و org از امنیت بالایی برخوردارند، حتی گاهی دیده شده که برخی از این دامنه‌ها مورد تهاجم قرار گرفته‌اند، اما درباره‌ی دامنه‌های ir، در چند سال اخیر، تاکنون هیچ‌ مورد نفوذ یا تهاجمی‌ گزارش نشده است.
شهشهانی با اشاره به این که تاکنون 34 هزار و 300 دامنه‌ی ir به ثبت رسیده است، گفت: از این تعداد 32 هزار و 131 دامنه‌ لاتین هستند و دو هزار و 169 مورد آن نیز دامنه‌ی فارسی با پسوند دات ایران را تشکیل می‌دهند.
وی در پایان افزود: استقبال از دامنه‌های ir در چند سال اخیر بسیار افزایش یافته است؛ اما در مقابل نیز تعداد قابل ملاحظه‌یی از این دامنه‌ها، حذف می‌شوند، به عنوان نمونه در هفته‌ی گذشته در حدود 120 تا 130 دامنه حذف شدند، البته این امر نشان می‌دهد، مخاطبان بیشتر می‌خواهند این فضا را تجربه کنند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

مدیر
[عناوین آرشیوشده]
 
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Powered by Mahsa Adib ◄┤